Kommende udbud af Fælles Bibliotekssystem (FBS)

På denne side opdaterer vi løbende om igangværende aktiviteter ifm. det kommende udbud af FBS.

Formålet med denne side er løbende at opdatere om igangværende aktiviteter i forbindelse med udbuddet.
 

Nyheder samt igangværende og kommende aktiviteter

Afholdt 

  • Vi fik på BDI styregruppemødet den 9. maj 2023 godkendt en ny tidsplan for udbuddet af FBS. Det betyder, at vi forlænger den nuværende kontrakt med Systematic frem til den 31. december 2025. Kontrakten fortsætter på samme vilkår som hidtil.

  • Tidsplanen for udbuddet af FBS forskydes (meldt ud i BDI Nyhedsbrev den 7. marts 2023).

  • Opdatering til leverandører vedr. kommende udbud af et bibliotekssystem til alle danske folke- og skolebiblioteker (FBS 2.0)
     
  • Workshop med fokus på statistik

  • Workshop med fokus på administration

  • Workshop med fokus på søgninger og udtræk

  • Workshop med fokus på låneradministration

  • Workshop med fokus på fjernlån

  • Online møder med mulighed for at stille spørgsmål til tilslutningsmaterialet. Vi opdaterer løbende spørgsmål/svar her.

  • Workshop med fokus på skolebiblioteksportalen

  • Workshop med fokus på reservation og booking

  • Workshop med fokus på udlån, aflevering og kassation

  • 1:1-leverandørmøder om udbuddet blev afholdt i forlængelse af leverandørwebinaret. Her havde leverandørerne bl.a. mulighed for at stille yderligere spørgsmål. Du kan finde spørgsmål/svar her, som løbende opdateres.

  • Webinar for interessede leverandører om det forestående genudbud af FBS. Du kan læse om webinaret og udbuddet her.

  • Workshop med fokus på materialeanskaffelse.

  • Workshop med fokus på delegering - administration på tværs af biblioteker.
     
  • Orienteringsmøde for biblioteks- og skolechefer, hvor proces og plan for udbuddet af FBS blev gennemgået.
    • Se præsentationen her.

       

Formålet med workshops for biblioteksansatte

I forbindelse med udbuddet har vi inviteret biblioteksansatte og PLC-medarbejdere i kommunerne til at deltage i en række workshops, hvor vi har arbejdet i dybden med udvalgte emner, som er relevante for det kommende udbud. Formålet har været at afdække funktionelle behov i systemet, herunder hvad der fungerer godt i den nuværende løsning, og hvad vi gerne vil have forbedret.

På de planlagte workshops har vi taget udgangspunkt i den eksisterende Cicero løsning, eksisterende use cases fra seneste udbud, og så har vi inddraget allerede indsendte ændringsønsker.

Du kan finde den fulde liste over workshops her

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail til os på bibsys@kombit.dk.

 

Kontakt

Seniorkonsulent / Projektleder
3334 9400